LCHF meny vecka 2

Måndag

Frukost

Äggröra med bacon, kaffe eller te, svart eller med grädde eller kokosfett (smakfri)

IMG_0354

Lunch

Alt 1: Husmanskost eller sallad på lunchrestaurang, (utan ris, potatis eller pasta), fråga gärna efter extra sås eller dressing (majonnäs)

Alt 2: En halv grillad kyckling med broccoli el spenat och cremefraichsås eller bearnaises.

Alt 3: Rester från söndagens middag (utan potatis, ris, pasta, quinoa eller bröd om det nu inte var en LCHF middag)

Middag

Grekisk sallad

 

Tisdag

Frukost

Äggröra med bacon, kaffe eller te, svart eller med grädde eller kokosfett (smakfri)

Lunch

Alt 1: Husmanskost eller sallad på lunchrestaurang, (utan ris, potatis eller pasta), fråga gärna efter extra sås eller dressing (majonnäs)

Alt 2: En halv grillad kyckling med broccoli el spenat och cremefraichsås eller bearnaises.

Alt 3: Rester från gårdagens middag

Middag

Fiskgryta

 

Onsdag

Frukost

2 Kokta ägg med hyvlat smör som får smälta i de hackade äggen och makrill i tomatsås, kaffe eller te, svart eller med grädde eller kokosfett (smakfri)

Lunch

Alt 1: Husmanskost eller sallad på lunchrestaurang, (utan ris, potatis eller pasta), fråga gärna efter extra sås eller dressing (majonnäs)

Alt 2: En halv grillad kyckling med broccoli el spenat och cremefraichsås eller bearnaises.

Alt 3: Rester från gårdagens middag

Middag

Korv stroganoff

 

Torsdag

Frukost

Turkisk yoghurt med hallon och hackade valnötter, kaffe eller te, svart eller med grädde eller kokosfett (smakfri)

Lunch

Alt 1: Husmanskost eller sallad på lunchrestaurang, (utan ris, potatis eller pasta), fråga gärna efter extra sås eller dressing (majonnäs)

Alt 2: En halv grillad kyckling med broccoli el spenat och cremefraichsås eller bearnaises.

Alt 3: Rester från gårdagens middag

Middag

Thaisoppa med kyckling

 

Fredag

Frukost

2 stekta ägg med bacon eller makrill i tomatsås

Lunch

Alt 1: Husmanskost eller sallad på lunchrestaurang, (utan ris, potatis eller pasta), fråga gärna efter extra sås eller dressing (majonnäs)

Alt 2: En halv grillad kyckling med broccoli el spenat och cremefraichsås eller bearnaises.

Alt 3: Rester från gårdagens middag

Middag

Grekiska biffar med tsatziki

 

Lördag

Frukost

Äggröra med bacon, kaffe eller te, svart eller med grädde eller kokosfett (smakfri)

Lunch

Tonfisksås med vitkålsspaghetti

Middag

Enkel rätt med fläskytterfilé

 

Söndag

Frukost

LCHF pannkakor

Lunch

Köttfärslimpa med blomkålsmos

Middag

Frittata (italiensk omelette)

 

Mellanmål?

Om man skulle bli fruktansvärt sugen eller hungrig finns det lite olika saker som är bra att ta till och som mättar väldigt bra:

Brieost

Nötter (valnötter, hasselnötter och mandel)

Hallon eller blåbär med vispad grädde

Ölkorv

Hyvla eller bred smör på en ostskiva och rulla ihop (för dom ‘modiga’)

1 bit mörk choklad, minst 70%

Babybell ost

1 kokt ägg, hackat och blandat med majonnäs

 

 

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


+ 3 = sex

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>